Der var glæde i Løgstør Golfklub i almindelighed og klubbens juniorafdeling i særdeleshed, da formand Per Olsen kunne meddele, at DGI har imødekommet en ansøgning fra golfklubben om tilskud til indkøb af et antal nye juniorgolfsæt.

DGI uddeler hvert år i alt 44 millioner kroner fra den såkaldte foreningspulje, penge der stammer fra de såkaldte “Spillehalsmidler”, som man fra politisk hold har vedtaget skal støtte det frivillige foreningsliv i Danmark.

Støtten til Løgstør Golfklub falder på et tørt sted, for netop i dette forår har golfklubben oplevet stor interesse for sporten, og med det store antal drenge og piger, der hver mandag og onsdag eftermiddag møder op til klubbens juniortræning, så har man ofte måttet ty til en deleordning omkring udstyr. “ Vi er utrolig glade for DGI’ støtte, som nu giver os endnu bedre mulighed for at skabe gode rammer for de mange børn og unge, der gerne vil prøve at spille golf”.

Der er juniortræning i klubben hver mandag fra kl. 16.00 – 18.00 og hver onsdag fra kl. 16.30 til kl. 18.00 – Man møder bare op i klubben, det er gratis at deltage de 2 første gange, herefter koster det kr. 514 i årskontingent og ønsker man DGU kort og dermed ret til også at spille på andre baner kr. 1.029.

Se mere om Junior afdeling i LGK på klubbens hjemmeside Junior Klubben – Løgstør Golfklub (logstorgolfklub.dk)

Eller på Facebook Løgstør Golfklub – Junior | Facebook