Bold op af hul uden at skade hulkant

Spørgsmål:

Hvordan undgår jeg at ødelægge hulkanterne, når jeg samler bolden op med flaget i?

Svar:

Det er en nyttig golfregel, som sparer os tid på banen. Men det har vist sig, at vi har påført greenkeeperne noget mere arbejde. Vi kommer til at ødelægge hulkanterne.

Her er der et par råd til omtanke, når du skal have din bold op af hullet med flaget i:

• Hvis du bruger en boldopsamler på dit puttergrip: Tag flaget op, inden du samler bolden op. Der er ikke plads til både flagstang, puttergrip og bold.
  • Hvis du har handske på den ene hånd: Tag bolden op med hånden UDEN handske – og mellem 2 fingre. Se video nedenfor.
  • Hvis du har bolden i hul sammen med flagstangen: Brug ikke flagstangen til at trække bolden op med.
  • Hvis der allerede er en bold i hullet: Der er plads til flere! Så kan I samle to bolde op på én gang.

Og så måske lidt ready golf! Hvis der er forskellige ønsker til flagstangen inde og ude: Se om der er muligt at putte ”i grupper”, så flagstangen ikke skal op og i flere gange.

Se videoen her!