Løgstør Golfklub sagde tak for hjælpen til klubbens frivillige.

Hvis man spørger, hvordan Løgstør Golfklubs anlæg i Raunstrup kan fremstå så velholdt og velplejet som tilfældet er, så er svaret: På grund af dygtige greenkeepere og et stort hold af frivillige hjælpere.

Og lørdag den 11. november 2023 sagde klubben tak for hjælpen, da man afholdte medhjælpermatch og -fest for alle klubbens frivillige, som gennem hele året har været en stor og uvurderlig hjælp med mange timers arbejde for klubben.

Dagen startede kl. 11.00 med snitter til alle deltagere, inden matchen blev sat igang.

Klubbens krolfbane var igen i år blevet udstyret med nye forhindringer for krolfspillerne. De mødte både rør og udlagte træplader på deres runder.

Også golfspillerne mødte nye udfordringer under dagens Cross Country-match, der blev spillet på kryds og tværs af 18 huls-banens sædvanlige huller samt på 9-huls banen. Skønt for de spillere, som havde husket afstandsmålere !

På trods af støvregn og knæhøjt vådt roughgræs havde alle spillere en sjov runde.

Der var konkurrence om at komme nærmest flag – vinderne blev:

Hul 5: Damer: Bente Jespersen 4,96 m. Herrer: Bent Mortensen 2,66 m.

Hul 15 (i 2.slag): Damer: Bente Jespersen 3,16 m. Herrer: Dan Bang 3,10 m.

Hul 17: Damer: Eva Djernæs Jensen 3,58 m. Herrer: Per Søborg 3,25 m.

Vindere af Holdmatchen blev:

Nr. 1: med 126 p: Bente Berge, Preben Eskildsen, Erik Heilemann Jensen, Asbjørn Berge.

Nr. 2: med 124 p: Inger Lise Nielsen, Dan Bang, Ib Nielsen, Dorthe Jørgensen.

Nr. 3: med 122 p: Gitte Mortensen, Bent Mortensen, Helle Johansen, Eva Djernæs Jensen.

Du kab se alle hold resultater her

Vindere i den Individuelle match (blandt de spillere, som ikke i forvejen havde vundet 1. præmie som hold) blev i top-5:

Nr. 1 : Dorthe Jørgensen 42 p.

Nr. 2: Mads Nørbæk Pedersen 40 p.

Individuel nr. 1, 2 og 4

Nr. 3: Helle Johansen 40 p.

Nr. 4: Eva Djernæs Jensen 40 p.

Nr. 5: Thorkil Kristensen 38 p.

Du kan se den samlede resultatliste her

Til aften mødtes hele flokken igen mødtes vi igen til spisning, præmieuddeling og hygge.

Klubformand Per Olsen bød velkommen og indledte med at takke alle de frivillige og sendte desuden en KÆMPE TAK til alle de sponsorer, som havde bakket op om dagen og bidraget til, at alle 63 medlemmer, som havde deltaget i løbet af dagen, kunne få en gave med hjem.

Formand Per Olsen fortsatte med en appel til medlemmerne om at melde sig til flere poster i klubben, hvor der manglet hænder til bl.a. kontorvagt, baneservice, vinduespudsning, grillning og begynderudvalg. Per pointerede desuden, at netop det frivillige arbejde styrker dit tilhørsforhold til klubben og giver flere venner.

Efter lækker mad fra Himmerlandskokken og flere timer med feststemning sluttede en perfekt dag. Tak til de medlemmer, som havde brugt mange timer på at arrangere alt for dagen.

.KÆMPE TAK til alle de sponsorer, som havde bakket op om dagen og bidraget til, at alle som havde deltaget i løbet af dagen, kunne få en gave med hjem, nemlig sponsorerne:

Royal Unibrew, Nordic Golfers, MTH Biler – Toyota Løgstør, EDC Løgstør, Superbrugsen, Uldjyden, Buksesmeden, Nybolig Løgstør, Labtech Data, Ejendomsmæglerfirmaet John Frandsen A/S, Expert Brovst, Spar Nord, Sparekassen Danmark, Løgstør VVS, Frisør Møller og Hertzberg, Clemmensen Guld og Sølv, Nyt Syn Løgstør, Kirsten Kjær, XL Tømmergaarden, Kontur boghandel Løgstør, Fru Kronborg, Frisør Zoom by Zoom Løgstør, Imerco, Matas, Klippegalleriet, Kingspan A/S (Logstor A/S), Løgstør Apotek samt Forsikringsselskabet Himmerland.