For flere af de fremmødte piger og drenge, var det deres første møde med golfsporten, da Løgstør Golfklub tog hul på en ny sæson i ungdomsafdelingen, og bedømt på den glæde og begejstring de udviste, så er det ikke sidste gang de har slået til en golfbold. Efter at klubtræner Allan Høgh og ungdomstræner Michael Bagge havde undervist i golfsvingets grundprincipper, blev de unge i flere hold sendt ud på klubbens korthulsbane sammen med nogle af klubbens mere erfarne spillere, og alle fik lejlighed til at spille flere golfhuller fra teested til green.  Løgstør golfklub stiller mandag eftermiddag køller, bolde og trænere til rådighed, og man kan kvit og frit komme hele tre gange og prøve spillet, inden man bestemmer sig for, om det skal være golf man vil dyrke som idrætsgren.

For de mere øvede vil juniorafdelingen i år afvikle månedsmatcher, hvor der dystes om en vandrepokal, der ved årets slutning kan vindes til ejendom, og som noget nyt indledes et samarbejde med Ranum Efterskole omkring en fælles match med golfinteresserede efterskoleelever og Løgstør Golfklubs juniorer.