Greenkeeper Mogens Christiansen

Banestatus – Nyt Greenkeeper.

Her på siden vil vi forsøge at give status omkring baneanlægget med aktuelle arbejdsopgaver, som udføres netop nu og den kommende periode.

Aktuel banestatus

Øvrige baneforhold

Banen fremstår i god stand. Uanset vejret er der altid en smuk og flot udsigt over Limfjorden, ligesom der er mulighed for at prøve kræfter med en måske lidt frisk vind, der er en del af oplevelsen på en Sea Side Bane. – Kig godt efter bolden, hvis du lander din bold uden for vores brede fairways. Rough er vores “skov”, så forvent ikke, at du altid kan finde din bold i rough.

Jordforholdene gør, at vi normalt aldrig oplever en våd og tung golfbane.

Vi glæder os til at byde velkommen til vores gæster og medlemmer, som vi håber vil nyde en dejlig golfrunde.

Der spilles fra normale teesteder.

Som altid håber vi på at alle spillere – medlemmer som gæster – viser det nødvendige hensyn, så vores dygtige Greenkeeper kan pleje og vedligeholde banen bedst muligt.

Vores 9 hullers Pay and Play bane er åben for alle hele året uanset vejrlig.

Vores 36 hullers KROLF bane er ligeledes åben for alle.

Leje af udstyr og betaling sker i klubhuset.

Banetype.:

Husk, at du spiller på en Sea Side Bane. Det betyder, at  græstypen – i forhold til andre typer af græs og jordbundsforhold – kan vurderes som knapt så hurtige. Græstypen er dog valgt af hensyn til, at den skal kunne tåle saltvandssprøjt fra fjorden, når vi har en god vestenvind.

Greens på Sea Side Baner er normalt vindblæste og dermed knapt så bløde. Derfor er en Sea Side Bane bygget sådan, at der er åbent ind til green, så du har mulighed for at slå en langt jern og dermed lade bolden løbe op til hullet.

Ønsker du at vide mere omkring banepleje mm., kan du læse referat fra baneudvalgsmøder under “Om klubben” – “Udvalg i LGK” – Baneudvalg

Tak fordi du husker at oprette nedslagsmærker, .

Husk – den lidt grove rough er vores skov. Kommer du i rough eller slår du ud af banen, så husk vi har lokalregel, hvor du kan droppe på fairway mod 2 strafslag.

Se mere her

Placering af river:

Vores greenkeepere håber at alle vil placere HELE riven i bunkeren og ikke placerer skaftet på græskanten.

Det vil lette arbejde meget med græsslåning.

Kender du placering af rive i bunker ?

Næste aktiviteter

Ekstraordinær Generalforsamling i Løgstør Golfklub

marts 20 @ 17:00 - 17:30

Arbejdslørdag den 23 marts 2024 kl. 8.00