Lokalregler Løgstør Golfklub

1. Banemarkeringer: Alle afstandsmarkeringer er til midtgreen. Røde pæle/plader: Strafområder.  (Der må ikke droppes på modsatte side af strafområde). Blå pæle/afstribning: Areal under reparation. Blå pæle med sort top: Areal under reparation med spilleforbud. Hvide pæle: Out of bounds. NB: Hvide pæle hul 10 højre side langs roughkanten, er sorte ud mod hul 9.  Afmærkningen har således alene virkning  ved spil på hul 10.  Hvis det er en kendsgerning at en bold krydser Out of bounds i venstre side på hul 12 og ikke kan spilles i strafområde, skal spilleren med 1 strafslag droppe en bold i droppezonen, der er markeret med 4 sorte pæle, droppezonen er lempelsesområde efter regel 14.3.
  1. Alle veje og stier på banen, som er kunstigt overfladebelagte, behandles som ikke flytbare forhindringer, med lempelse efter Regel  16.1a.
  1. Når en bold er out of bounds eller mistet, må spilleren med 2 strafslag efter Standard lokalregel E-5, droppe en bold  indtil to køllelængder inde på hullets fairway,  ikke nærmere hullet, end hvor bolden krydsede OB grænsen eller  skønnes mistet. “Fairway” er græs i det generelle  område, klippet til fairwayhøjde eller lavere, inkl. hullets tee områder.

Se den fulde ordlyd og eksempler her.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             Se hvordan du finder dit lempelsesområde her

1. Områder i bunkere hvor sand er skyllet væk af rindende vand resulterende i dybe render gennem sandet, betragtes  som areal under reparation, med lempelse efter Regel 16.1

5.  Alle røde og blå pæle, afstandsmarkeringer og henvisningsskilte samt  nyplantede træer med blåt bånd.   Er ikke flytbare forhindringer, lempelse efter regel 16.1a.

6. Der spilles fra 15.10.2022 til 30.4.2023 med oplæg og mulighed for at rense sin bold – Du kan se hele reglen her

7.  Ved midlertidige lokalregler henvises til opslag i klubhuset.

*STRAF FOR OVERTRÆDELSE AF LOKAL REGEL:

Hulspil – tab af hul; slagspil – to strafslag.

*Hvis en spiller pådrager sig den almindelige straf for overtrædelse af denne Lokale Regel, er der ingen yderligere straf efter den Lokale Regel.”

TAK FORDI DU HUSKEDE AT RETTE NEDSLAGSMÆRKER, REV I BUNKEREN OG LADE OPSLÅEDE GRÆSTØRV PÅ PLADS.

På vegne af Løgstør Golfklub – Regeludvalget

Næste aktiviteter