Golf ved Limfjorden – Golfring Limfjorden

Golf ved Limfjorden er et lokalt supplement til Regionsgolfen og Golfring Limfjorden.

Turneringen administreres af en” Komite”. Du kan læse mere om tilmelding af Dame og Herrehold her.

Det er på ingen måde tanken, at dette skal erstatte regionsgolfen. Derfor spilles alle indledende puljekampe i april, maj og august. Det er målet, at flere herrer/senior skal tilbydes spillemuligheder og samtidig at styrke Golfring Limfjorden, som består af de 9 tilsluttede golfklubber.

Deltagelse i holdturneringen “Golf ved Limfjorden” er for herrer 60+ og gratis for medlemmer af “Golfring Limfjorden” – alternativt betales greenfee. Der betales dog for efterfølgende spisning (ca. 100,00 kr.). Der spilles hulspil, og vinder man sin kamp, er der tradition for at byde taberen på en øl/vand.

Regler for hulspil kan læses her

Der er ændret i Turneringsbestemmelserne for 2024.

Som et forsøg i A-rækken tillades det, at en klub kan anvende/supplere med spillere fra andre medlemsklubber, der ikke har tilmeldt hold i A-rækken.

Der spilles ”kun” i 3 rækker, og alle spiller med HCP.

Tilmelding for herrer kan foregå i tre rækker:
A-rækken er åben for alle klubbens herreveteraner. Se ovenfor mulighed for supplering.
B-rækken er forbeholdt HCP-indeks min. 18,0 og C-rækken er forbeholdt HCP-indeks min. 27,0.

Klubben rangerer selv alle sine tilmeldte hold i én rækkefølge begyndende med det højeste A-hold og afsluttende med det lavest rangerede C-hold.

Bemærk det er den enkelte spillers HCP. pr. 1. januar 2024, der er er afgørende for, hvilken række der spilles i.

A og B rækkes spiller med 4 singler og 1 foursome. C-rækken spiller med 2 singler, 1 foursome og 1 greensome,

Der spilles som udgangspunkt tirsdage kl. 9., såfremt andet ikke er aftalt.

Der spilles om en vandrepokal i hver af de 3 rækker.

I alle rækker kræves at man mindst er fyldt 60 senest 31. december i året hvor der spilles.

Singlerne skal spilles i hcp-orden med laveste hcp som 1.ste single osv. Hvert hold udpeger en holdkaptajn, som har det praktiske ansvar for bestilling af mad til hjemmekampe, udfyldelse af holdkort og indberetninger.

Du kan tilmelde dig på Golfboks inden 15.1.2024 eller direkte på dette link.: https://tourentry.golfbox.dk/?cid=3723827

Vil du vider mere kan du kontakte Svend Dahl på tlf. 40515213

Du kan se mere på www.golfringlimfjorden.dk

Næste aktiviteter