Løgstør Golfklubs veteranhold har haft en stor sæson. Først gjorde holdet rent bord i sin pulje som nyoprykket i Regionsgolfens C-række ved i en dobbeltrunde at besejre Himmerland, Sebber Kloster og Ørnehøj, hvilket sikrede endnu en oprykning til næste års B-række. Derefter tog holdet fat på C-rækkens slutspil, hvor Struer, Blokhus og Silkeborg/Ry blev nedkæmpet, inden man lørdag ved finalestævnet i Sønderjylland skulle møde Birkemose fra Kolding. Holdets sædvanlige foursome Jens og Anette Tougaard måtte desværre sende afbud, hvorfor der skulle rokeres om på holdet. Det efterlod en ledig 3. herresingle som Preben Eskildsen indvilligede i at spille, selvom modstanderen havde markant lavere handicap. Men med fire ud af fem matcher færdigspillet, var stillingen mellem de to hold helt lige 4,5 -4,5, og alt stod og faldt med 3. herresingle, der var på vej op ad sidste hul. Heldigvis var det med Preben Eskildsen 1 up, og da den føring blev udbygget til en sejr på 2 – 0, så kunne jublen hos de spændte holdkammerater bryde løs. For første gang kunne et hold fra Løgstør lade sig hylde som vinder af en række indenfor det jysk-fynske regionsgolfsamarbejde, og ikke nok med det, så venter nu et landsfinalestævne i Trehøje d. 23. september, hvor modstanderen er de sjællandske vindere fra Nivå.

Klubben ønsker jer tilykke og håber i går hele vejen
og tager det Danske Mesterskab.

Det vindende hold: Forrest Bente Jespersen og Lisbeth Eskildsen,

bagerst Mogens Jespersen, Per Gjessing, Flemming Christensen og Preben Eskildsen